איך מסיימים תפקיד

חושבים על איפה תטיילו לפני החזרה? אל תשכחו שהשליחות של מישהו אחר מתחילה בדיוק כשתלכו - איך תוכלו לעזור להם ולעצמכם לחזור הביתה

תקופת הפרידה מהשליחות יכולה להיות מאוד מלחיצה. מצד אחד אתם חושבים על היעד הבא – עבודה, מקום מגורים או טיול בדרך לארץ, מצד שני, אתם צריכים עדיין לעבוד, ובסבירות גבוהה שתהיו בשיא העבודה – הכנה לקראת מחנה. כדאי ורצוי להשתמש בכלים להם אתם זכאים בהובלת רשת הבוגירם שתיתן לכם/ן מעיו קיט קליטה בחזרה. כדאי גם לשתף עמיתים וקולגות כדי להתייעץ וכמון עם שליחות/ים שכבר חזרו כדי לדעת מה עזר להן או מה היה להם חשוב.

 

חשוב להשקיע זמן בהכנה לקראת סיום השליחות והחזרה לישראל, סיום נכון של השליחות יכול להשאיר טעם טוב והשארת חותם מול התנועה והקהילה איתן עבדנו, יצירת קרקע יציבה ופורייה לשימור פעילויות ופוקנציות אותן יצרנו בשליחות וכן לעשייה חדשה למי שאחרינו.

כמו בקליטה, גם כאן כדי להפריד בין שני הצירים – האישי והמקצועי.

במקצועי

  • טעם טוב של עוד – נסו להשאיר את התפקיד במצב יותר טוב ממה שקיבלתם אותו. תדאגו לעשות שיחות פרידה עם כל האנשים הרלוונטיים לשליחות כמו סופרוויזרים, ועדות הנהגה, נציגות הסוכנות וכד'. תחליפו חוויות, שתפו על המחשבות לעתיד וכן תכינו את הקרקע לבאים אחריכם.
  • ספר חפיפה – כדאי לשאוף שמי שיחליף אתכם כבר לא יעשה את הטעויות שעשיתם (הם יטעו בדברים אחרים). נסו לחשוב על דברים שהיו חסרים לכם בתקופה הראשונה בתפקיד ותנו למחליפ/ה שלכם את כל הכלים להצליח. ככל שתשקיעו בהכנת החפיפה בצורה יסודית, ככה החפיפה עצמה תעבור יותר בקלות. אנשי קשר, המלצות עשה/אל תעשה, סדר יום, תכנית שנתית, אירועים שנתיים, מסורות, אופי הקהילה/תנועה. קראו עוד במדף התנועתי – חפיפה בתפקיד.
  • בארץ – חשוב לסגור את השליחות גם עם המסלול והתנועה בארץ, ובכך לקבוע שיחות סיכום עם הממונים בארץ. הם אלו שיקבלו אתכם חזרה בישראל 

 

באישי

  • מזכרת לעתיד – מתנה למדריכים, ריהוט לקן/סניף/מעוז, תמונה ממוסגרת. אפשר להשאיר מזכרת קטנה עם פרטי הקשר שלכם כמו מגנט עם תמונה
  • פרידות – להצטלם איתם למזכרת, להגיד תודה, לצאת לאכול/לשתות. לפעמים אנחנו שוכחים אחרי שחוזרים לארץ ומצטערים כי החוויה היא חד פעמית ומיוחדת (כן, גם אם תצאו לעוד שליחות). חשוב גם לזכור את החברים שצברתם במהלך הדרך, ולא רק את האנשים שיש לכם איתם ממשק עבודה. אפשר לארגן מסיבת פרידה או כל דרך שתראו לנכון להיפרד.
  • לסיים את ה-To do list – לעשות רשימה של דברים שהייתם רוצים לעשות, מקומות שאתם רוצים לבקר, מאכל שלא אכלתם – ולבצע! חשוב גם להינות ולנצל את הרגעים האחרונים במדינת השליחות.
  • סגירת חשבונות – לא במובן הרע של המשפט כמובן. חשבון בנק, תשלומי חשבונות לדירה, מנויים למכון כושר וכד' כדאי לדאוג לבטל או לדאוג שיסתיימו לפני שתעזבו את מדינת השליחות. יותר קשה לבטל מרחוק וכדאי לנצל את הזמן שאתם עוד שם.

 

האם תרצו לראות עוד תכנים כאלו?
כןלא
TalPress פיתוח אתרים בוורדפרס

שלום אורח.ת!